Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

Νέοι οδικοί άξονες και η πόλη μας τι;

Θέλουμε τη διάχυση της πόλης;
Καθημερινή 21/02/2009

Θα οδηγήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε ένα νέο όργιο οικιστικής ανάπτυξης στις περιοχές από τις οποίες διέρχονται;

Oπως υποστηρίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα οργανώσουν «την ανάπτυξη των περιοχών της ανατολικής και της νότιας Αττικής μέσα από ένα πλήρες δίκτυο αναβαθμισμένων αξόνων, αφού πλέον οι οδικοί άξονες θα προηγούνται της οικιστικής ανάπτυξης». Επιπλέον, «εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για τον εξορθολογισμό του τρόπου λειτουργίας και ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των 4.000.000 κατοίκων της».

«Επεκτάσεις οδικών αξόνων χωρίς προηγούμενο πολεοδομικό σχεδιασμό είναι το άκρον άωτον της αντι-επιστημονικής προσέγγισης!», λέει στην «Κ» ο κ. Γιάννης Πολύζος, καθηγητής πολεοδομίας και αντιπρύτανης στο ΕΜΠ.

«Απόδειξη είναι το πώς η Αττική Οδός άλλαξε εντελώς άναρχα την πολεοδομική οργάνωση της Αθήνας. Από ό,τι φαίνεται, λοιπόν, δεν διδασκόμαστε από τα λάθη μας». Oπως εξηγεί ο κ. Πολύζος, η Αττική Οδός ενίσχυσε την επέκταση της Αθήνας στο εσωτερικό του νομού, κυρίως στα Μεσόγεια και στο Θριάσιο, χωρίς σχεδιασμό και υποδομές.

Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθούν νέα οικιστικά προβλήματα και νέα αδιέξοδα. «Το βασικό μας ερώτημα θα πρέπει να είναι: θέλουμε τη διάχυση της πόλης;

Σε όλη την Ευρώπη βλέπουμε μια στροφή προς το εσωτερικό των πόλεων, με τη βελτίωση υποβαθμισμένων περιοχών.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι επεκτάσεις της πόλης στοιχίζουν σε κοινωνικές υποδομές: απαιτούν νέα σχολεία, νοσοκομεία, δρόμους, πάρκα, υπηρεσίες. Είμαστε έτοιμοι, λοιπόν, για μια Αθήνα που θα καταλαμβάνει ολόκληρη την Αττική;».

Πώς θα επηρεάσουν, λοιπόν, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού την οικιστική ανάπτυξη των περιοχών από τις οποίες θα διέλθουν; «Αναμφισβήτητα θα οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της δόμησης, τόσο στα Μεσόγεια, όσο και στα νότια προάστια. Οι τιμές κατά μήκος των αξόνων θα απογειωθούν και θα δημιουργηθούν νέες παρόδιες χρήσεις κατά μήκος τους. Το τι έχει ακόμα να χτιστεί στην περιοχή περί το αεροδρόμιο δεν λέγεται!

Oσον αφορά, τέλος, την ”προνομιούχα” ζώνη από την Αγία Μαρίνα έως το Σούνιο, θα τη μετατρέψει ταχύτατα από παραθεριστική σε περιοχή α’ κατοικίας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την πληθυσμιακή της γιγάντωση, τη δημιουργία ανάγκης για νέες υποδομές, την εξάντληση των υπαρχουσών οδικών δικτύων και κοινωνικών υποδομών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: