6 Μαΐου 2009, 19:47της Μαριάννας Τζάννε ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Το μέτωπο κατά των νέων οδικών έργων της Αττικής και του σχεδίου προστασίας του Υμηττού, διευρύνουν οι επιστημονικοί φορείς και η τοπική αυτοδιοίκηση, εμμένοντας στις αρχικές τους θέσεις να ακυρωθούν τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Σε κοινή συνέντευξη τύπου που συνδιοργάνωσαν ο Δικηγορικός Σύλλογος, το Τεχνικό Επιμελητήριο με την συμμετοχή της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής και των δήμων Ελληνικού, Αλίμου, Καισαριανής και της Διαδημοτικής Επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού, αποφασίστηκε μια κοινή γραμμή πλεύσης με στόχο την κλιμάκωση των αντιδράσεων και τον επανασχεδιασμό ή την ακύρωση του έργου.
Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι φορείς είναι η απουσία ουσιαστικής διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες θίγονται άμεσα από τον σχεδιασμό του έργου αλλά και η άποψη ότι με βάση το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που είναι σε ισχύ (του 1985), τέτοιας κλίμακας έργα δεν προβλέπονται στο λεκανοπέδιο.
«Σήμερα η διαβούλευση έχει καταντήσει μια γραφειοκρατική διαδικασία που καταγράφονται οι θέσεις φορέων αλλά μπαίνουν στο συρτάρι» ανέφερε ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ κ. Χρίστος Σπρίτζης.
Περιβαλλοντική επιβάρυνση
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στην περιβαλλοντική επιβάρυνση που θα προκαλέσουν τα έργα. Σύμφωνα με την Διαδημοτική Επιτροπή στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου αναφέρεται η κοπή 3.800 δέντρων και θάμνων στην περιοχή του αισθητικού δάσους της Καισαριανής, στα όρια των δήμων Αργυρούπολης –Γλυφάδας και Ελληνικού η αποψίλωση 130 αντίστοιχα δέντρων ενώ στην Ανατολική πλευρά του Υμηττού (από την κόμβο Μεσογείων έως την παραλιακή) o οδικός άξονας διέρχεται από την Α και Β΄ Ζώνη προστασίας του βουνού που ανήκει στο δίκτυο Natura.
Όπως τονίζεται από το ΤΕΕ για κάθε δέντρο που κόβεται θα πρέπει να φυτεύονται πολλαπλάσια και για κάθε νέο χιλιόμετρο δρόμου να υπάρχουν 5 χιλιόμετρα για συγκοινωνιακά έργα σταθερής τροχιάς.
Σε ό,τι αφορά τον Υμηττό και το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος που βρίσκεται σε διαβούλευση, η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι επιδιώκεται νομιμοποίηση αυθαιρεσιών και συνέχιση της «νομότυπης» δόμησης, με αποτέλεσμα το βουνό να κινδυνεύει να χάσει πλήρως το δασικό του χαρακτήρα.
Όπως ανέφερε ο Νομάρχης Ανατολικής Αττικής κ. Λεωνίδας Κουρής είναι καλοδεχούμενος ο σχεδιασμός για την δημιουργία φορέα διαχείρισης στην περιοχή, από μόνος του όμως δεν αρκεί εάν δεν υπάρχουν οι πόροι χρηματοδότησης και η στελέχωσή του. Τόνισε μάλιστα ότι χρειάζεται να σταματήσει ο κατακερματισμός των ζωνών που ορίζουν τις χρήσεις γης και να υπάρξει μία ζώνη υψηλής προστασίας η οποία θα ανήκει στο κράτος και δεν θα μπορεί να την πειράξει κανείς.
Πέμπτη 7 Μαΐου 2009
Υμηττός: Διευρύνεται το μέτωπο κατά των νέων αυτοκινητοδρόμων
Ετικέτες
Νέοι Αυτοκινητόδρομοι στην Αττική
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου