Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2007

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 80 ΧΙΛΙΟΜ/ΩΡΑ

Εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ 08/08/2007

Και η Βαρκελώνη στις πόλεις που το υιοθετούν, με στόχο τη μείωση των ρύπων

Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 80 χιλιόμετρα

Ανώτατη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα, αντί 120 που ισχύει σήμερα, θα ισχύει, από το ερχόμενο φθινόπωρο, για όλα τα οχήματα που κινούνται στον περιαστικό δίκτυο (περιφερειακοί δρόμοι, οδοί ταχείας κυκλοφορίας -πχ Αττική Οδός- κλπ) της Βαρκελώνης και των γύρω δήμων. Έτσι η πρωτεύουσα της Καταλονίας προστίθεται στον κατάλογο των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων –ανάμεσα στις οποίες είναι η Βιέννη, το Παρίσι, το Ρότερνταμ, το Βερολίνο και η Φρανκφούρτη- οι οποίες έχουν θεσπίσει ανάλογο όριο ταχύτητας, σε μια προσπάθεια να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές πολλών επικίνδυνων ρύπων.

ΕΜΠΕΙΡΙΑ: Η τοπική καταλανική κυβέρνηση, πριν καταλήξει στο συγκεκριμένο μέτρο, μελέτησε την εμπειρία που ήδη υπάρχει και εκτίμησε ότι είναι απολύτως θετική. Χαρακτηριστικά, στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, όπου το μέτρο ισχύει από το 2004, μέσα στον πρώτο κιόλας χρόνο εφαρμογής του τα αιωρούμενα μικροσωματίδια στην ατμόσφαιρα μειώθηκαν κατά 35%, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου και διοξειδίου του άνθρακα ήταν λιγότερες κατά 25% και 15% αντίστοιχα.
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα που καταγράφηκαν στη Βιέννη, όπου το ανώτατο όριο ήταν 130 χιλιόμετρα την ώρα και μειώθηκε επίσης στα 80. Στην αυστριακή πρωτεύουσα, η μείωση των μικροσωματιδίων που εκπέμπουν τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα ήταν της τάξης του 59%, ενώ για τα μικρά φορτηγά το ποσοστό έφτασε στο 69%.

ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ:
Aς επανέλθουμε στην Ελληνική πραγματικότητα. Αττική Οδός όριο ταχύτητας 100 και 120 χιλιόμετρα την ώρα, κατά περίπτωση, αλλά επειδή οι έλεγχοι ταχύτητας είναι σπάνιοι και μόνο σε συγκεκριμένα σημεία, οι ταχύτητες κυμαίνονται μεταξύ 130 και 160 χιλιόμετρα την ώρα και με αυτοκίνητα σχετικά «τελευταίας» τεχνολογίας και δεν συζητάμε για τα φορτηγά «απαρχαιωμένης» τεχνολογίας, σε συνδυασμό πάντοτε με την ποιότητα των καυσίμων, μπορούμε να φανταστούμε σε τι επίπεδα βρίσκονται οι ρύποι που εκπέμπονται στο λεκανοπέδιο.
Αντί οι εκάστοτε «κυβερνώντες» να ασχολούνται μόνο με την κατασκευή μεγάλων δημόσιων έργων ας λάβουν υπόψη και αυτά που συμβαίνουν στις ευρωπαϊκές χώρες. Εμείς αλήθεια δεν ανήκουμε στην Ευρώπη;
Ας πιέσουμε εμείς οι απλοί πολίτες αυτής της «ευρωπαϊκής» χώρας μέσω των υπαρχόντων νομικών και όχι μόνο μηχανισμών ώστε και στους δικούς μας δρόμους να μειωθούν αντίστοιχα τα όρια ταχύτητας στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (φυσικά ελεγχόμενα με τσουχτερά πρόστιμα) και να δείτε τότε τα αποτελέσματα, θα είναι πολύ πιο εντυπωσιακά από αυτά της Βιέννης, προς όφελος όλων μας.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ:
Να κινητοποιηθούμε για να πετύχουμε την μείωση της ταχύτητας στην Αττική Οδό στα 80 χιλιόμετρα την ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: